sunnuntai 17. joulukuuta 2017

Aarrekartta hommaa

Minua harmitti todella paljon kun tämän vuoden aarrekartta jäi tekemättä. Muuton lähestyessä en tehnyt sitä vuodenvaihteessa ja tammikuun lopussa olikin muutto, jonka jälkeen tekemistä riitti. Muutamaan otteeseen aloin kuitenkin tekemään aarrekarttaa, eli keräsin aarrekarttaani sopivia "palasia". Nyt halusin tehdä aarrekartan valmiiksi, koska se on ollut mielessä koko vuoden ja huomasinkin, että niitä tulee kaksi, koska olin kerennyt keräämään niin paljon materiaalia.



Aarrekartoissani huomaa selkeästi minun elämänmuutos teeman, oma kokonaisvaltainen hyvinvointi ja kaikkea, mitä siihen omasta mielestäni kuuluu. Jokainen kuva symboloi jotain minulle, mikä ei välttämättä aukea katselijalle. Laitan aina aarrekartat seinälle, jotta muistan mitä kohti haluan mennä. Aarrekartta ei ehkä ole mikään kaunis sisustuselementti, mutta olisi tärkeää, että se on esillä juuri sen takia ettei omat unelmat unohdu. Nyt sain aarrekartat seinälle allekkain yhdeksi kartaksi.



Aarrekartan tekeminen oli tällä kertaa todella helppoa, koska olin koko vuoden sitä suunnitellut. Toinen syy siihen, että halusin alkuviikosta saada sen valmiiksi oli se, että tiesin aarrekartan olevan yksi teema viikonlopun koulutuksessa. Tuntui hölmältä aloittaa uutta aarrekarttaa jos toinen olisi kesken. Oli kyllä niin tyytyväinen olo kun vihdoin olin valmis, miksi en löytänyt sille aikaa aikaisemmin?

Tämä aarrekartta on minun vuoden 2018 aarrekartta vaikka tein sen nyt jo. Yleensähän teen aina aarrekartan seuraavalle vuodelle. Eilen päädyin tekemään koulutuksessa toisen vuosikartan, koska en osannut rajata aihealuettani tarkemmin. Lehdistä vain pomppasi oikeat kuvat vuosikarttaa varten. Ehkä ensi vuosi sitten onkin se muutoksen vuosi, kun kerta moneen otteeseen tuli laitettua samoja asioita paperille.



Jos haluat tehdä aarrekartan (=unelmakartan) voit tehdä sen mistä aiheesta haluat tai vaikkapa vuosikartan niin kuin minä yleensä teen. Lehtiä ja mainoksia vaan selaamaan ja etsimään sinulle sopivia kuvia.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti