tiistai 7. marraskuuta 2017

Mitä jos kirjoitusaiheet loppuvat?

Tällä hetkellä minulla on todella hyvä flow päällä. Kirjoitusaiheita on vaikka kuinka paljon, mutta mitä jos ne loppuvat? Voiko ne loppua? Tietysti voi tulla vaiheita jolloin tekstiä ei vaan synny, mutta loppuvatko aiheet koskaan kesken?

En oikeastaan usko, että ideat loppuisivat kokonaan. Ehkä joskus voi olla ettei hyviä aiheita meinaa keksiä, mutta pääni on aina täynnä ajatuksia. Joku ajatuksistani tulee varmasti olemaan sellainen josta haluan kirjoittaa. Tykkään kirjoittamisesta, olen aina tykännyt siitä, eli ei se varmaan koskaan lopu. Voi tietenkin olla, että pitkiäkin taukoja tulee, kuten viime kesän tauko tai ehkä vielä pidempiä. Voi olla, että blogin pitäminen joskus loppuu tai, että teen kokonaan uuden blogin, ei voi tietää.


Tällä hetkellä kirjoittaminen tuntuu todella hyvältä, tekstiä vaan tulee. Iltaisin on usein vaikea saada kirjoitettua, koska väsymys alkaa painaa päälle ja ajatustoiminta hidastuu, mutta välillä väsymyskään ei haittaa. Kirjoitan itselleni, koska pidän siitä ja välillä tekstien kirjoittaminen on kuin terapiaa minulle, esimerkiksi keskenmenoon liittyvät tekstit. Samalla kirjoitan muille, haluan auttaa muita. Olen itse tavallaan saanut vertaistukea lukiessani muiden kokemuksia ja jos voin antaa sitä muille, olen erittäin onnellinen. Haluan myös jakaa vinkkejä ja herättää ajatuksia teksteilläni, toivottavasti teen sitä.

Ehkä kirjoitusaiheet eivät voi ikinä loppua, koska itse kehityn ihmisenä koko ajan ja koska blogini on aika päiväkirjamainen, tulee tekstiä varmasti paljon jatkossakin. Nyt sairauslomalla on ollut ihanaa, kun on aikaa kirjoittaa. Blogi saattaakin hieman hiljentyä sitten kun pääsen taas töihin, tai ehkäpä olen silloin saanut itselleni niin hyvät arkirutiinit, että aikaa ja energiaa riittää töistä huolimatta. No, sen näkee sitten. Nyt nautin siitä, että saan kirjoittaa!

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti