lauantai 25. marraskuuta 2017

Lukuintoa

Tällä hetkellä kun olen sairauslomalla, minulla olisi aikaa lukea. Ainakin pitäisi olla, mutta näköjään minulla on niin paljon keskeneräisiä asioita etten ole kerennyt sitä tekemään. Tv:tä pystyn katsomaan sivusilmällä samalla kun siivoan, mutta kirjaa lukiessa pitää laittaa muut asiat sivuun. Lisäksi minulle on iskenyt valinnanvaikeus, on niin paljon kaikenlaista mielenkiintoista luettavaa!


Tarkoitukseni oli kesällä keskittyä itseään kehittäviin kirjoihin, eli kirjoihin kuten esimerkiksiTunne lukkosi, Hyvän mielen taidot, Stressin säätely, Aivovoimaa jne. Lista kirjoista on loputon, kokoajan tulee lisää ja vanhojakin on miljoona lukematta. Kesän lukemiset jäivät, koska kaikki energia meni töihin ja perus arkihommiin. Lisäksi minulla ei ole kirjastokorttia, sillä laukkuni varastettiin teini-iässä, enkä hankkinut uutta kirjastokorttia, koska tiesin tililläni olevan iso lasku. Unohdin nimittäin kerran palauttaa ison pinon cd-levyjä ennen leirille lähtöä ja lasku taisi kivuta yli satasen. Aina kun muistan asian, rahat on tiukilla, enkä kehtaa mennä kyselemään tilannetta kirjastosta jos en samalla pysty maksamaan velkaa. Nyt aion hoitaa asian heti kun veronpalautukset tulevat, sillä vuosien jälkeen tuntuu siltä, että minulla oikeasti on aikaa lukea kaikkea kiinnostavaa.


Myös kotoota löytyy kirjoja, jotka ovat kesken tai joita en ole vielä kerennyt edes aloittamaan. Ajattelin kesällä lukevani yhden kirjan per viikko, nyt jos sairauslomani jatkuu se voisi hyvinkin olla mahdollista, riippuu tietenkin kirjasta. Haluaisin opiskella mielenkiintoisia asioita ja lukea kaikennäköisiä kirjoja, kunhan vain osaisin valita mistä aloittaa. Aloittaminen ei ehkä kuitenkaan ole niin vaikeaa kuin ajattelen, onhan minulla muutama kirja kesken, joten aloitan lukemalla ne loppuun. Pitää opetella rauhoittumaan ja istumaan alas kirjan pariin.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti