sunnuntai 19. marraskuuta 2017

Karma

Uskotteko karmaan? Minä uskon, ainakin osittain. Entä uskotteko, että olette eläneet ennen? Sen minä myös uskon. En tiedä muista eikä minulla mitään fiksua teoriaa ole, mutta minulla on aina ollut vahva tunne siitä, että olen elänyt ennenkin. Kaikki eivät ehkä ole? Mutta eihän näistä asioista voi tietää, ne ovat pelkkiä uskomuksia.

Koska minulla useimmiten on epäonni matkassa ja monesti olen ajatellut, että miksi aina minä, olen monesti päätynyt ajattelemaan, että olen jossain edellisessä elämässä tehnyt jotain todella pahaa. Olen todella kiltti ihminen, enkä koe ansaitsevani kaikkea mitä olen joutunut käymään läpi. Toki vastoinkäymiset kasvattaa ja vahvistaa, mutta ei niitä tarvitsisi ämpärikaupalla kaataa niskaan.



Jos mietitään karmaa, niin en usko, että tämän elämän omenavarkaissa käymiset tai kerran kokeilumielessä näpistely tulisivat karman kautta takaisin mielenterveysongelmilla, kroonisina kipuina, keskenmenona ja jatkuvana epäonnena. Jos karman kautta ajatellaan, niin mielestäni olisi loogista, että edellisen elämän teot aiheuttavat nyt minulle harmia.

En todellakaan väitä kenellekään, että asiat olisivat näin. Sitä ei voi tietää, mutta minusta on hauska välillä pyöritellä näitä ajatuksia. En tiedä uskonko itsekään aina tuohon teoriaan, mutta useimmiten haluan uskoa. On kivempi uskoa karmaan kun siihen miten joskus ajattelin. Pitkään uskoin, ettei minun kuulu elää. Ilman antibiootteja olisin kuollut 10 vuotiaana ja jossain vaiheessa (jo aikuisena) sain päähäni, että minun epäonneni johtuu siitä, että minun piti kuolla jo. Kauheaa, että olen ajatellut noin, eli kyllä, karma on paljon kivempi juttu.



Eikä elämässäni onneksi vain kurjia asioita ole, olen vain useimmiten joutunut kulkemaan hieman rankemman tien. Olen oikeasti onnellinen tällä hetkellä, vaikka se saattaa aina hetkeksi unohtua kun murehtii jotain asiaa. Onneksi olen oppinut pysähtymään ja rauhoittamaan mieleni, näin huomaan, että asiat kuitenkin ovat ihan hyvin.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti