lauantai 9. heinäkuuta 2016

Purjehtimaan

Olen ihan super innoissani, pääsen pitkästä aikaa purjehtimaan! Olen siis 9-15.7 isäni kanssa merellä. Ajan tänään Paraisille josta isäni noukkii minut kyytiin ja sinne myös palaamme 15.7, ajamme sitten yhdessä kotiin, kun seuraavana päivänä on serkkuni häät.



Pakkaaminen on ollut hieman turhauttavaa, kun tuntuu, että ylimääräistä tavaraa tulee aivan liikaa mukaan. Mutta eihän tuosta säästä tiedä, joka sään vermeet on siis pakattu mukaan. Vaatteet helteelle, sateelle ja kylmälle. Pikakahvitkin ostin mukaan, vaikka ei varmasti kovin hyvälle maistu, mutta en usko, että pystyisin yllättäen olemaan lähes viikon ilman kahvia. :D



Rakastan purjehtimista, tai oikeastaan purjeveneessä matkustamista, koska itse purjehtimista en osaa. :D Olen ollut ihan pienenä purjehtimassa vaarini purjeveneellä, käsittääkseni paljonkin ennen kuin hän möi sen. Olin silloin niin pieni, etten muista niistä kesistä juuri mitään. Kuitenkin hajut ja tunnelma purjeveneessä saa minut tuntemaan kuin olisin tullut kotiin. Myös merellä seilaaminen tuo ihanan rauhan tunteen.

Isän lähettämä kuva. Toivottavasti minäkin pääsen nauttimaan upeista auringon laskuista! :)

Olen innoissani siitä, että pääsen vihdoin opettelemaan purjehtimista. Sen verran olen aikaisemmin osannut osallistua, että olen saattanut käskystä vetää jostain köydestä. :D Meidän perheellä oli aikaisemmin vain pieni moottorivene ja isälläni on nyt ollut oma purjevene 3-4 vuotta(?). Nyt pääsen pienelle purjehduskurssille, ehkä osaan tämän vajaan viikon jälkeen ainakin jotain purjehtimisesta. :D

-Mallu

1 kommentti:

  1. Kesällä on kyllä parasta pitkät purjehdusmatkat hyvässä seurassa. Oikein oli harmi, kun viime viikonloppuna piti nostaa meidän purjevene jo venetelakalle pientä fiksausta ja talvea varten. Tuo on kyllä varmasti mielenkiintoinen projekti oppia itse purjehtimaan ja todella hyvä taito myös yleisesti. Tsemppiä paljon ja muuten tosi hieno tuo tiedän isän lähettämä kuva!

    VastaaPoista