torstai 12. toukokuuta 2016

Tekemisen vaikeus

On se kumma kun välillä on asioita joita ei vaan saa aikaiseksi tehdä. En tiedä missä piilee vika? Olen kuitenkin sitä tyyppiä, joka on koko ajan tekemässä jotakin. Kuitenkin jää monesti useampi tärkeä asia roikkumaan.



Ehkä jutun juoni piilee siinä, että juuri ne tärkeät asiat stressaavat enemmän, joten kai minä yritän vältellä stressiä. Puuhaamalla kaikkea muuta, ei muistakaan niitä mielestään pois sulkemiaan asioita. Tuo vältteleminen on kyllä maailman rasittavin juttu. Joskus välttelen jonkin asian tekemistä koko päivän, puuhailen vain kaikkea muuta. Sitten se onkin hoidettava juuri kun pitäisi mennä nukkumaan.



Sitten kun on saanut sen stressaavan asian vihdoin hoidettua, olo onkin mahtava. Hei mä tein sen! Ei se ollutkaan mikään iso homma, ens kerralla hoidan heti asiat pois alta. Niin varmaan.. Tässä sitä taas ollaan, monta asiaa, jotka olisi pitänyt hoitaa jo aikaisemmin. Miksi oi miksi, ne kuitenkin jäävät aina roikkumaan?



Selittelen itselleni, että minullahan on aina niiiin paljon tekemistä. Onhan tuo totta, mutta pakkohan tässä on saada jonkinlaista järjestystä elämään. Elämäntaparemontti ja uudet arkirutiinit, eiköhän hommat hoidu kuin itsestään kun arki rullaa sujuvasti. Olen huomannut, että olen jotenkin pudonnut raiteilta, jos olen siellä ikinä ollutkaan? Koska arki on ollut niin sekaisin, on jokainen asia ollut ponnistus. Nyt sitä rutiinia ja asiat järjestykseen!

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti