tiistai 31. toukokuuta 2016

Epäonnen päivä ja yö vartiointivuorossa

Mä oon usein tuntenut olevani aikamoinen Aku Ankka, aina sattuu ja tapahtuu. Olen taitava sähläämään itse, mutta monet ovat myös vierestä katsoen huomanneet, että minulla on usein myös huono tuuri. Muun muassa olen saanut linnunkakat päälleni neljä kertaa elämäni aikana. Kerran joku mainitsi minulle, juuri kun pyyhin reidestäni linnunkakkaa, että se tuottaa hyvää onnea. Puoli minuuttia sen jälkeen sain jalkapallon täysiä päähäni, jonka jälkeen oli niska jumissa muutaman viikon. Että sellaista. :D Mulle ei vähään aikaan ole sattunut mitään pahempaa, mutta maanantai oli todellinen epäonnenpäivä.

Taivas n. klo.5 aamulla


Aamu alkoi suurella pettymyksellä, joka liittyi ystävääni. En kerro siitä enempää, mutta hetken vellottuani pettymyksen tunteessa, päätin etten anna asian pilata päivääni! Eipä mennyt kauaa, kun sain viestin, että päivän lastenhoitokeikkani peruuntuu. Mahtavaa, muutenkin vähän töitä kesälle ja nyt päivän työt peruuntuivat! Päätin kuitenkin, kuten aikaisemmin kirjoitin, etten ala stressaamaan. Fiilis ei kuitenkaan ollut mikään paras, kahden pettymyksen jälkeen ja aamu oli vasta alkanut.

Mango pääsi mukaan vartiointivuoroon.


Suunnitelmissa oli lähteä aamupäivän bootylicious-tunnille ja ajattelin, että treenin jälkeistä mahtavaa fiilistä ei voi pilata mikään! Tunti oli ihan super ja fiilis sen jälkeen katossa. Olin juuri menossa suihkuun kun huomasin, että olin unohtanut pyyhkeen kotiin. Pakkohan siinä oli kuitenkin, läpimärkänä hiestä, suihkuun hypätä. Kertakäyttöpefletti kuivasi muuten ihan hyvin. :D Suihkuepisodi nauratti vielä kotimatkalla, mutta hieman jännittyneenä pohdin, että mitähän seuraavaksi..

Klo.23.30 (kuvassa näkyy valotolppa, ei aurinko)


Minulla on usein aikaisemmin ollut tällaisia epäonnenpäiviä, jolloin jossain vaiheessa olen ajatellut, että päivä varmasti paranee nyt kun on sattunut kaikenlaista. Vaarallinen ajatus, yleensä epäonnenpäiväni ovat jatkuneet iltaan asti. Nyt pohdin, että tästä tulee taas hauska tarina kerrottavaksi. Noh, kotona onnistuin sitten polttamaan käteni suoristusrautaan ja huomasin myös, että jokin ihana öljyinen hiustuote on levinnyt kylppärissä laatikon pohjalle..

Nukkuvaa vahtikoiraa kiusataan. Tyyppi heräsi meidän nauruihin, mulkaisi meitä ja oli jo sulkemassa silmiään kun yhtäkkiä nenä aukesi ja neiti huomasi lihapullan. :D


Isäni oli pyytänyt seuraa yöksi venekerhonsa vartiointivuoroon ja oltiin menossa siskoni kanssa mukaan. Isä kävi hakemassa minut töittensä jälkeen, mutta hänellä oli kiire laskemaan myynnissä olevan veneensä vesille, joten minun tehtäväkseni jäi hakea siskoni ja sen jälkeen mennä eväitä ostamaan. Arvatkaapa vaan onnistuinko kolaroimaan auton! Ajoin etukulman päin tolpaa, noloa. Ahdistaa, harmittaa ja hävettää vieläkin. En ole ikinä aikaisemmin onnistunut edes narmuttamaan yhtäkään autoa aikaisemmin. Nyt runttasin sitten vähän enemmänkin.. Eka kolarointi olisi varmasti tullut eteen ennemmin tai myöhemmin. "Onneksi" oli sentään oman isän auto. Kauppareissun jälkeen onnistuin vielä tallomaan juuri ostamamme pensasmustikat. Isä onneksi nauroi kolaroinnilleni, eikä suuttunut, tosin tulen varmasti kuulemaan tästä lopun ikäni. :P

Klo.6.00 aurinko paistaa jo, ja vahtivuoro on ohi!

Vartiovuorossa oli yllättävän helppoa pysyä hereillä. Puoleen yöhön asti laitettiin venettä kuntoon ja sen jälkeen pelattiin paljon korttia. Olin kotona aamulla n.06.20 ja sain nukuttua muutaman tunnin. Olo on ollut tänään aivan kamala, kuin olisi kauheassa krapulassa. Eilisen treenin aiheuttamat lihasjumit eivät ole helpottaneet oloa, vaikka rakastan sitä tunnetta lihaksissa, tietää tehneensä jotain! Onneksi pääsee kohta nukkumaan! Toivottavasti ihana sää jatkuu vielä, kun en tänään ole pystynyt siitä kunnolla nauttimaan.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti