lauantai 11. elokuuta 2018

Kun tekeminen ei lopu kesken

Tämän viikon olen tehnyt ahkerasti kaikennäköistä, eniten hoitanut opiskeluihin liittyviä juttuja. Koska olen työttömänä, olin ajatellut, että minulla on hyvin aikaa kaikkeen, mutta eihän se oikein niin olekaan. Raskaus vaikuttaa tietenkin tekemisiin, sillä väsymys on vain jatkunut koko raskauden ja levon tarve on selkeästi suurempi. Sen sain todellakin huomata tänään aamulla!

Heräsin klo.6.00 herätyskelloon. Miehellä oli lähtö jo aikaisin aamulla kaverin polttareihin. Torkuin sen jälkeen, mutta heräilin koko ajan mm. suihkun ääniin ja keittiöstä kuuluvaan kolinaan. Kello taisi olla noin 6.40 kun kävin vielä eteisessä antamassa pusun, mutta sen jälkeen kaivauduin takaisin peiton alle ja nukahdin nähtävästi syvään uneen. En herännyt herätyskelloon 7.30, enkä 8.00, enkä vielä edes 8.30.. Heräsin yhdeksän jälkeen, mutta nukahdin uudelleen ja heräsin taas vähän yli kymmenen, jolloin päätin nousta heti ylös etten nukkuisi koko päivää. Onneksi tänään ei ole mitään sovittua menoa.



Tällä hetkellä eniten aikaa ja energiaa vievät opintojen loppuspurtti, siskon häiden valmistelu ja oma koti kuntoon projekti. Siivoilut ja järjestelyt saavat kuitenkin nyt jäädä tauolle ainakin siihen asti, että olen saanut haalittua kasaan tarpeeksi harjoitusasiakkaita, jotta valmistuisin ja siskon häät ovat takana. Näiden raskausaivojen kanssa on myös hieman haastavaa, kun ei meinaa muistaa mitään.

Paljon on vielä tekemistä ennen kuin vauva syntyy. Opinnot pitäisi tosiaan saada pakettiin, hoitaa kunnialla kaason tehtävät, saada koti järjestykseen, hoitaa roikkumaan jääneet asiat, hankkia loput tarvikkeista vauvaa varten (vielä ainakin puolet hankkimatta) ja varmaan vielä muutakin, mikä ei nyt tule mieleen. On myös asioita joista haaveilen, että saadaan tehtyä ennen vauvan syntymää, mutta jos ei kerkeä niin ei voi mitään. Haluaisin esimerkiksi tehdä pakkaseen ison kasan ruokaa valmiiksi ja ostaa kunnon ruokavarastot koirille ja meillekin.

Minun pitäisi valmistua 16.9, eli siihen mennessä pitäisi saada opinnot kasaan. Tiukille menee, ainakin sen suhteen, ettei asiakkaita meinaa löytyä. Alkusyksy taitaa olla hektistä muillekin kun aikaa valmennukselle ei löydy. Ainakin valmistumiseen asti tulee minulla olemaan paljon hommaa. Kun muut raskaana olevat taitavat jo odottaa malttamattomana vauvan syntymää, odotan minä sitä, että arki rauhoittuu ja pääsen hoitamaan viimeiset asiat kuntoon ennen synnytystä.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti