maanantai 13. kesäkuuta 2016

Treenipäiväkirja ja viikkokatsaus vko23

Hui, taas hujahti viikko ohi! Maanantaina en paljon ylimääräistä ehtinyt, kun olin päivän töissä, josta sitten kiireellä kotiin pakkaamaan koira ja kamat mukaan rauniotreeneihin. Treenit loppuivat vasta 22.30 ja nälkä oli valtava kun siinä välissä ehdin vain banaanin syödä. Olin saanut raahattua miehen mukaan treeneihin, jolla tientenkin myös oli nälkä. Se siitä ruokavalion siistimisestä, kun mäkkärin drive in:in kautta kurvattiin kotiin.

Ihana sunnuntai aamu


Aamuheräämiset oli viime viikolla hankalia. Olen nukkunut todella huonosti ja luulen, että valoisuus on syy nukahtamisvaikeuksiini. Lääkkeen ottaminen ajoissa on myös unohtunut kun olen ollut ti-to illat töissä. Kämppä näyttää pikkasen siistimmältä kun edellisellä viikolla, mutta mitään suurta muutosta ei ole. Tulehtunut pakaralihas tuntui vielä alkuviikosta aralta ja keskiviikon crosstraineri-treenistä kipuili hieman. päätin pitää vielä loppuviikon lepoa ainakin kyykyistä.

Mielenkiintoisia puita Espan puistossa


Treenien suhteen huomasin, että minun täytyy suunnitella aikatauluni ja treenit tarkemmin. Unirytmi täytyy myös saada kuntoon, jotta treenit sujuu paremmin. Monena päivänä huomasin, etten oikein kerkeä treenaamaan enää, kun aamu venähtikin. Keskiviikko iltana kävin salilla, mutta en ollut suunnitellut treeniäni, joten siitä tuli melko sekavaa. Ensi viikolle laitan tarkemmat ajat treenille, jotta treenit ei putoa pois päivän muiden hommien takia. Oman rakkaan kanssa voisin myös olla tiukempi, eli "mä lähden nyt salille, tulit sitten mukaan tai et"-linjalla mennään jatkossa. Se oman kullan kainalo vaan on niin houkutteleva. :)

Sunnuntai-brunssilla


Sunnuntai taas meni ihan päinvastaisesti kuin suunnittelin. Aikomuksena oli hoitaa miljoona asiaa ja tehdä hyvä treeni. En kuitenkaan jaksanut lähteä aamulenkille ennen aamupalalle lähtöä kaverin kanssa. Brunssin jälkeen jouduin juoksemaan pitkin kaupunkia etsimässä isälle syntymäpäivälahjaa. Synttärikahvit klo.17 ja olisin unohtanut lahjan hankinnan täysin ellei sisko olisi kysellyt edellisenä päivänä, että mitä aion antaa. Yleensä hankin lahjat hyvissä ajoin, mutta nyt olin täysin unohtanut asian! Siinä vierähti mukavasti tunteja ennen kun vihdoin löysin paidan jonka kelpuutin isälle sopivaksi. :P Kotona ehdin hetken istua, ennen lähtöä synttäreiden viettoon. Illalla oltiinkin kotona vasta yhdeksän jälkeen.

Tämän paidan teksti oli täydellinen juuri isälleni!


Tässä viikon surkeat treenit :D

Ma: Lepo
Ti: Uinti 30min
Ke: Crosstrainer 30min + salilla vatsaa, selkää, olkapäitä, rintaa
To: Lepo
Pe: Kotona- hauis, ojentajat
La: Lepo
Su: Lepo

Täytyy kuitenkin olla tyytyväinen siihen, että jotain on tullut tehtyä! Työtunteja oli kuitenkin paljon enemmän kuin edellisellä viikolla, eikä treenit kuitenkaan kokonaan pudonneet pois! Tällä viikolla aion erityisesti keskittyä unirytmin siirtämiseen. Aamutreenit täältä tullaan! :)

-Mallu

2 kommenttia:

  1. Mullakin on krooninen selkäkipu, mutta mä en uskalla tehä mitään etten tuu kipeemmäks.
    Osallistu kastehelmi kakkuvadin arvontaan mun blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse huomaan tietyissä asioissa, että selkä ärtyy, mutta kokonaisuudessaan treeni tekee minun selälleni hyvää. Olen huomannut, että liikkumattomuus on pahinta selälleni. Fysiatri sanoi, että koska olen treenannut paljon pienestä asti, on rankani kehittynyt jäykemmäksi kuin normaali. Jäykkä rankani kuulemma tarvitsee enemmän "huoltoa", treeniä ja kehonhuoltoa, kuin keskiverto ihmisellä. Toivon todella, että treenaaminen auttaa, en haluaisi koko loppuelämääni syödä lääkkeitä selkävaivaan. Suosittelen kokeilemaan uintia tai vesijuoksua, ellet ole jo kokeillut. Ihan perus kävelylenkit ovat myös hyviä selälle, varsinkin esim. metsässä (epätasainen alusta). Nämä ovat siis lääkärin ohjeita, jotka olen huomannut toimiviksi. :)

      Poista