sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Kahviaddikti

Oi ihana kahvi! Rakastan kahvia ja vaikka mielestäni olen saanut addiktiotani hieman kuriin, niin menee sitä kuitenkin useampi kuppi päivässä. Katselin muutama viikko sitten Fitnesspäiväkirjojen jaksoa, jossa Janni Hussi kertoo kahvilakostaan. Huhhuh, nostan hattua! Olen joskus yrittänyt pikkuhiljaa vähentää kahvinjuontia, jolloin tavoitteena oli lopuksi pystyä olemaan ilman kahvia. Eipä onnistunut, lähti aina jossain kohti lapasesta. :D Voi olla, että jos minäkin olisin lyönyt vetoa jonkun kanssa, niin olisin pystynyt lopettamaan. Olen nimittäin todella itsepäinen ja jos joku sanoo etten pysty johonkin, niin silloin todellakin todistan, että pystyn! :D



Onneksi olen saanut kahvinjuontia kuitenkin sen verran vähennettyä, ettei pää ala jyskyttämään ellei saa aamulla kahvia. Addiktion ollessa pahimmillaan, sain hirvittävän päänsäryn ellen saanut aamukahvia ja kahvia oli saatava päivän mittaan lisää tai pamahti päänsärky päälle. Join siis usein n.10 isoa kuppia sumppia päivässä. Siitä sain onneksi itseni vieroitettua kun tajusin, että oikeasti olin riippuvainen kahvista. Kuitenkin olen useasti ajautunut takaisin samaan jamaan, tosin ihan niin suuria määriä kahvia ei ole mennyt.



Vaihdoin muutama vuosi sitten suodatinkahvin espressopohjaiseen kahviin ja ero on suuri! Espressopohjainen kahvi on vatsaystävällisempää ja sisältää vähemmän kofeiinia. Vatsa ei siis enää mene sekaisin aamukahvista, enkä kärsi iltapäivästä kofeiinitärinästä, niin kuin aikaisemmin. Otan usein omat kahvit termarissa mukaan. Ilman kahvia en vielä osaa olla, vaikka olen koittanut joskus vaihtaa teehen, mutta ehkä vielä joskus! :)

-Mallu

2 kommenttia:

  1. Moikka! Samasta jutusta kärsin. Pakko nyt kokeilla sun espresso pohjaisen kahvin, jospa autaisi. Osatko sanoa jonkun valmisjan minkä olet itse kokeilut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Kiitos kommentistasi ja pahoittelut myöhäisestä vastauksesta! Itse pääsin töitten kautta tutustumaan Nespressoon ja sille tielle on jääty! Kahvia en mene hukkaan ja kapselit täysin kierrätettäviä. Hinta hirvitti aluksi, mutta kahvin juonti on tosiaan vähentynyt ja olo on parempi + kahvi on todella hyvää! Varmasti löytyy muitakin hyviä vaihtoehtoja! :)

      Poista