maanantai 12. joulukuuta 2016

Miten meni lepoviikonloppu?

Kuten edellisessä postauksessa kerroin, viikonloppu oli pyhitetty levolle. Mies hoiti karvalapset ja minun oli tarkoitus vain ja ainoastaan levätä! Tänään maanantaina ei todellakaan tunnu siltä, että olisin levännyt kaksi päivää. Miksi?



Kuten arvasin, kaaoksen keskellä on vaikeaa levätä! Ja vaikka mies lupasi hoitaa kaiken viikonloppuna, niin ylläripylläri, eipä siivoamisen suhteen tapahtunut juuri mitään. Paitsi, että itse lankesin ja siivosin vähän toisen ollessa tapaamassa veljeään. :D Rakastan tuota miestä yli kaiken, mutta meillä on iso ongelma. Jos minä olen kipeänä/lepään tms. jää mieskin lojumaan laakereilleen. Saattaa se käydä salilla ja hoitaa koirat + laittaa ruokaa, mutta minä se olen joka kuumeessa tyhjentää ja täyttää tiskikoneen tai sitten kaikki jää vasta myöhemmäksi ja silloinkin useimmiten minun hoidettavakseni. Eli tänään kaaos on pahempi kuin mitä se oli lauantai aamuna (vaikka tyhjensin ja täytin tiskikoneen lauantaina!).. Eli olin ihan oikeassa siinä, että jos minä pidän lepoviikonlopun kaikki räjähtää käsiin (tai siltä ainakin tuntuu..).

Ihana olkkarinpöydän kaaos....


Koska lauantaiaamu meni kelaillen kaikkea mitä pitäisi tehdä, päätin avata telkkarin viemään ajatukset pois siivoamisesta sun muusta. Se todellakin auttoi! Ei stressiä, vaan sohvalla makoilua ja telkkarin katselua. Muutaman tunnin jälkeen alkoi kuitenkin mieleen palautua tekemättömiä asioita. niitä sitten aktiivisesti koitin siirtää mielessäni maanantaihin. Koko viikonlopun katselin kaaosta ja mietin muita tekemättömiä hommia, että "nyt ei tarvitse, ensi viikolla sitten". Viikonloppuna en stressannut, mutta lepoa en saanut! Koko viikonloppu meni sohvalla telkkaria katsellen, mutta ehkä olisin saanut paremmin levättyä ilman telkkaria? Mutta siinä tapauksessa olisin luultavasti alkanut siivoamaan..

Edelleen ajattelenkin samalla tavalla kuin ennen: en voi levätä ennen kuin hommat on hoidettu! Ehkä omassa päässäni vain on vikaa, mutta näin se toimii minulla: asiat järjestyksessä=mielenrauha.

Nyt lähdenkin tästä siivoamaan keittiötä ja tiskaamaan, onneksi päivän lastenhoito peruuntui, niin ehdin siivota viikonloppuna syntyneet sotkut pois! (ja toivottavasti suuren osan ennen viikonloppua olleesta kaaoksesta myös) :P

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti