maanantai 19. helmikuuta 2018

Viikkokatsaus 7/2018

Uskomatonta, taas yksi viikko takana! Viime viikko meni osittain vähän synkin mielin, tiedostin vasta loppuviikosta, että olin antanut miehen stressin vaikuttaa itseeni aivan liikaa. Halusin myös helpottaa hänen stressiään, mutta aika ja omat voimavarat loppuivat kesken. Koitin koko viikon olla reipas, tehdä ruokaa ja siivota. Ihan hyvin onnistuinkin ajatellen kuinka vähän aikaa siihen arkisin on. Perjantaina kun tulin kotiin minua odottikin aivan erilainen mies. Onneksi olin käskenyt häntä lepäämään vapaapäivänään ja onneksi olin tajunnut hänen tarvitsevan lepoa. Helposti aina pyytää toista tekemään joitain pieniä asioita, mutta toiselle ne voivat olla suuriakin jos väsymys ja stressi painaa päälle.



Olin suunnitellut tekeväni selkää ja olkapäätä kuntouttavaa treeniä viime viikolla, mutta enpäs tehnytkään.. Töissä kävin joka päivä kävelyllä perjantaita lukuunottamatta, oikein harmitti kun työpäivän aikana tuli viestiä, ettei minun tarvitsekaan hakea lapsia ja pikkuinen nukkui niin pitkät päikkärit parvekkeella etten viitsinyt lähteä heti ulos kävelemään. Lauantaina kävelinkin sitten senkin edestä. Olen todella tyytyväinen siihen, että olen alkanut kävelemään paljon enemmän. Tuntuu siltä etten "kerkeä" treenaamaan, mutta erilaiset siirtymiset on helpompi vaihtaa kävelylenkiksi. Lauantaina kävelin siis noin 5km valmennustapaamiseen ja sitten takaisin kotiin. Pakko myöntää, että kyllä tuntui jaloissa viimeisen kilometrin ajan.



Kävelen aina aika reippaasti, mikä tarkoittaa sitä, että olen usein hiestä märkä kävelylenkin jälkeen, varsinkin jos olen vaunujen kanssa tarponut lumessa. Kävely on oikeasti hyvää liikuntaa ja olenkin huomannut ylimääräisten kilojen alkavan karista jo nyt. Herkkulakko yhdistettynä lähes päivittäisiin reippaampiin kävelylenkkeihin on näköjään toimiva kombo painonpudotukseen. Sunnuntaina tuli kuitenkin herkuteltua vähän serkun tytön 10v. synttäreillä.

Tällä viikolla kävelyä tulee valitettavasti paljon vähemmän kun 9v. hiihtolomalaista ei oikein voi raahta reippaalle kävelylenkille mukaan. Mutta katsotaan mitä muuta keksin!

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti