tiistai 13. syyskuuta 2016

Uusi asunto!

Oi, että! En malttaisi odottaa enää sekunttiakaan! Me oltiin tänään työmaakäynnillä katsomassa miltä uusi asuntomme näyttää tällä hetkellä. Päästään aikaisintaan muuttamaan 30.11 ja toivon todella, että päästään jo silloin muuttamaan. En todellakaan jaksaisi enää odottaa hetkeäkään! :D Olen todella malttamaton ja olen suunnitellut muuttoasioita jo ennen kuin edes ostimme asunnon. Ensimmäisen muuttolaatikon pakkasin jo muutama viikko sitten ja voisin jo jatkaa hommaa! Päätin kuitenkin, etten saa innostua pakkaamaan liikaa ennen kuin saamme tarkempaa tietoa aikatauluista.



Muutto on mielessä päivittäin, suunnittelen pakkaamisia ja muuttohommaa ym. Haaveilen hyvin sujuvasta muutosta. Kun muutimme yhteen, se oli minulle kuudes muutto kuuden vuoden sisään. Joka ikinen kerta, olen suunnitellut ja haaveillut siitä, että muutto sujuisi "täydellisesti". Kuitenkin, joka ikinen kerta, minulla on ollut aivan liikaa kaikkea ohjelmaa, eikä muuttopäivänä olekaan ollut kaikki pakattuna. Olen useasti pakannut lähes koko muuttoa edeltäneen yön paniikissa, kun koko homma on ollut ihan vaiheessa ja silti olen joutunut pakkailemaan vielä muuttopäivän aikana.



Nyt haluan, että kaikki sujuisi suunnitelmien mukaan, ilman paniikkia. Onneksi meitä onkin nyt kaksi pakkaamassa ja suunnittelemassa, eikä minun tarvitse hoitaa kaikkea yksin, niin kuin aikaisemmin. Toisaalta, miehet... :D No, ehkä saan ainakin vähän apua. :P Haluan saada kellarin siivottua tällä viikolla, jotta sinne saadan roudattua laatikoita sitä mukaan kun pakkaillaan. Haluan todellakin välttää muuttokaaoksen ja paniikin, ei haittaa vaikka joutuisimme elämään muutaman viikon ihan minimaalisella tavaramäärällä.



Yksi suuri syy siihen, että haluan kaiken sujuvan suunnitelmien mukaan ja helposti on lääkikseen hakeminen. En halua, että päivät ennen muuttoa menee paniikissa pakaten ja stressaten. Haluan, että muutto hoituu näppärästi lukemisen ohessa. Eli nyt vaan pakkaillaan pikkuhiljaa kamat kasaan. Muuttolaatikoita löytyy vintiltä edellisen muuton jäljiltä, luultavasti tarvitaan lisää, mutta haetaan niitä sitten kun nuo on täytetty.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti