sunnuntai 9. huhtikuuta 2017

Kiva, mutta stressaava työ.. Mitä tehdä??

Mulla on ongelma, en tiedä mitä tehdä ja olen pohtinut samaa asiaa jo ihan liian kauan. Yksi työni on aivan liian stressaavaa kun muutenkin on paljon tekemistä. Olen jo vuosia tehnyt enimmäkseen keikkatyötä ja lähdin siihen alunperin sen takia, että se tuntui helpommalta. Käydään töissä hoitamassa työpäivä kunnialla ja sitten kotiin, ei työhuolia kotona ja pääsin pois entisestä ahdistavasta työilmapiiristä. Tämä yksi keikkatöistäni ei kuitenkaan ole niin simppeli homma, että riittäisi, että käy tekemässä työvuoron. Ei, siihen kuuluu kaiken maailman muuta pientä hommaa, josta ei edes saa palkkaa..



Voi olla, että ellei minulla olisi muutenkin paljon stressiä, en miettisi näiden hommien lopettamista, mutta ainakin tällä hetkellä tämä työhomma ottaa päähän. Ennen työvuoroa pitää hankkia tarvikkeita ja muistaa tulostaa raportointilomake mukaan. Työvuoron jälkeen täytyy raportoida, ensin yhteen paikkaan merkataan työtunnit, laitetaan liitteeksi kuva lomakkeesta+työpisteellä otetut kuvat, tämän jälkeen tehdään vielä kattavampi raportti toiseen paikkaan, eikä kannata unohtaa laittaa kululaskulle ostamansa tarvikkeiden kuittien kuvat + tiedot (jos nimittäin haluaa rahansa takaisin). Nämä kaikki asiat teen ilman palkkaa omalla ajallani ja kyllä niihin menee yli puolituntia ainakin.



Eikä siinä vielä kaikki! Tähän työhön liittyy myös se, että täytyy päivittää tietoaan brändiin liittyen ja myös työvuoroihin liittyen tulee uusia juttuja. Tuntuu siltä, että jotain uutta infoa tulee joka viikko. Koska tämä on myyntityö, on meillä myös myyntitavoitteet, jotka ainakin minulle luovat paineita, sillä perfektionistina haluan todellakin ylittää ne joka kerta. Pidän ihmisläheisestä työstä, olenhan ollut hoitoalalla jo yli 7 vuotta ja tämä työ on ollut kivaa vaihtelua hoitoalan hommiin, mutta kuitenkin olen saanut tehdä työtä ihmisten parissa. Myynti sinänsä ei ole mun juttu, mutta tämä brändi on, joten voin rehellisesti kertoa kaikista brändin hyvistä puolista, jolloin saan myös hyvin myyntiä aikaan, vaikka en mikään huippumyyjä olekaan.



Olen pitänyt vähän taukoa näistä hommista alkuvuoden ja nyt muutaman työpäivän jälkeen aion taas jatkaa samaa. Toistaiseksi jään siis vielä pohdiskelemaan tämän työn jatkoa, ehkä voisin silloin tällöin tehdä vuoron, luulen kuitenkin, että lopettamispäätös tulee vuoden sisällä riippuen vähän miten muut työt rullaa. Parasta olisi jos löytyisi jokin vakkari osa-aikatyö, eikä tarvitsisi näitä keikkahommia jatkuvasti sumplia yhteen.

-Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti