perjantai 19. maaliskuuta 2021

Elämäntapamuutoksessa takapakkia?

 Tämä alkuvuosi on jostain syystä ollut todella raskas. Väsymys on vallannut arjen ja usein tuntuu, että pelkät perus asiat on hankala puskea läpi, puhumattakaan mistään uusista rutiineista. Tämä on se kohta mihin moni aikaisempi elämäntapamuutokseni on tyssännyt. Tosin se on yleensä iskenyt aikaisemmin kuin tällä kertaa. Tällä kertaa muutos kuitenkin jatkuu!

Tiedän minkälaisen arjen ja fiiliksen haluan ja olen todellakin valmis tekemään töitä sen eteen. Vaikka viime aikoina ei ole kaikki mennyt ihan putkeen, niin olen kuitenkin todella tyytyväinen. Olen tehnyt paljon enemmän ruokia kuin aikaisemmin vaikka väsyneenä olisi helppo mennä eineksillä. Kämppä ei ole räjähtänyt niin paljon kuin joskus väsyneenä on saattanut. Hiljaa hyvää tulee, nyt mennään vähän rauhallisempaa tahtia projektin kanssa.


Huonot yöunet ovat myös saaneet kropan niin jumiin, että nyt on aivan pakko ryhtyä kunnolla hommiin treenin ja kehonhuollon kanssa. Olisi myös kiva plussa jos mahtuisi omiin housuihin sitten kun tuolla ulkona ei tarvitse enää ulkohousuja. Nyt mennään legginsseillä ja treenitrikoilla. Päätettiin pitää jonkinlainen herkkulakko maaliskuun alusta pääsiäiseen asti ainakin. Yhdet muffinssit ollaan syöty lakon alkamisen jälkeen, mutta muuten olen ylpeä siitä, miten hyvin olen onnistunut olemaan ilman herkkuja. Ajattelin lakon olevan mahdoton kun väsymys painaa päälle ja olen oikein kunnolla sokerikoukussa.

Herkuista haaveilen edelleen päivittäin ja olenkin suunnitellut ostavani ison kasan kaiken maailman herkkuja pääsiäiseksi, mutta taidan jatkaa lakkoilua vielä sen jälkeen tai ainakin ottaa käyttöön karkkipäivän. Ihania jätski uutuuksia on pakko päästä maistamaan!

To do listat on jotenkin unohtunut väsymyksen keskellä, mutta eiköhän nekin ole aika kaivaa takaisin esiin, sillä väsyneillä aivoilla en oikein muista kaikkia asioita. Olen tehnyt hienot ruksilistatkin päivittäisistä asioista mitkä olisi hyvä muistaa, mutta ei ne listat auta muistamaan kun ne on jossain piilossa.

Tänään on ollut todella hyvä päivä ja olen saanut vaikka mitä tehtyä! Otan tämän uutena alkuna pienen "lomailun" jälkeen, tästä se jatkuu!

-Mallu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti