sunnuntai 10. syyskuuta 2017

Miksi blogi jäi tauolle?

Moni on varmasti ihmetellyt minne olen kadonnut. Itsekin olen yllättynyt siitä, että blogi on pysynyt näin hiljaisena, minähän tykkään kirjoittaa. Olen pohtinut asiaa, miksi näin kävi? Minullahan on kaikki ihan hyvin, vai onko? Miksi olen jättänyt rakkaan harrastuksen koko kesäksi? Minullahan oli miljoona postausideaa ja paljon muitakin suunnitelmia kesäksi. Kuinkas sitten kävikään..


Taisin kirjoitellakin siitä, että uuden työn aloittaminen oli todella rankkaa. Uuden aloittaminen on aina rankkaa, mutta vasta myöhemmin tajusin, miksi se oli minulle niin super rankkaa ja miksi väsymys vain jatkui. Olin paahtanut täysiä liian pitkään ja kamala väsymys ja uupumus yllätti jo muuton jälkeen. Koitin levätä, mutta lääkislukemiset oli koko ajan mielessä, paineet kasvoi ja stressi lisääntyi. Heti sen jälkeen kun totesin, etten menekään pääsykokeeseen, aloin hakemaan töitä. Sainkin työpaikan hyvin äkkiä ja eipä muuta kun suoraan hommiin. Jälkiviisaana on helppo todeta, että olisi todellakin pitänyt levätä tuossa välissä.


Aloitin pt-valmennuksen samoihin aikoihin kun aloitin työt uudessa paikassa. Alkuun hyväksyin sen, etten jaksanut juuri muuta kun treenata ja käydä töissä, oli ihan ok, että blogi jäi tauolle. Sitten tuli kesä, halusin käyttää ylimääräisen energian kesästä nauttimiseen. Vaikka sekin jäi tänä vuonna vähäiseksi, työ on vienyt niin paljon aikaa ja energiaa. Viikonloput ovat menneet lähinnä siivotessa ja pyykätessä, koska sitä ei työviikon aikana kerennyt. Blogi on ollut vähän väliä mielessä, mutta aika on loppunut kesken.



Yksi iso ongelma bloggaamisen suhteen on ollut temppuileva tietokone ja rikkinäinen puhelin. Viimeisen puolenvuoden aikana molemmat ovat alkaneet sanoa sopimustaan irti. Olen jo pidempään tiennyt, että kohta pitäisi molemmat uusia, mutta olin toivonut, että vempeleet jaksaisivat vielä hetken. Se hyvä puoli siinä, että en ole kerennyt paljoa muuta kun käydä töissä, on se, etten ole kerennyt tuhlaamaan rahaakaan. Nyt minulla on säästössä tarpeeksi molempia varten!



Väsymyksen, kiireen ja laiteongelmien lisäksi sama vanha virsi jatkuu, kun tulee taukoa alkaa kynnys nousta. Yhtäkkiä ei ole yhtäkään "tarpeeksi hyvää" postausideaa tai kirjoittaminen ei vaan tahdo onnistua. Haluan myös kirjoittaa avoimesti mielessäni pyörivistä asioista ja jo jonkin aikaa on tuntunut siltä, etten voi sitä tehdä. Uudet tuulet puhaltavat, mutta en vielä tiedä varmasti, että minne. Työsuhteeni päättyy 30.9 ja sen jälkeen ovat suunnitelmat vielä hieman auki. Kävin perjantaina työhaastattelussa ja toivon todella, että saisin paikan! Jos en, niin on minulla myös suunnitelma B. Haluan kertoa asioista sitten kun ne varmistuvat, tuntuu hölmöltä hehkuttaa etukäteen jos kaikki päätyykin pettymykseen.

Toivon, että tauko ei taas jatku, vaan saan tuotettua teille lukemista.

Ihanaa syksyä!

Mallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti